Prawo do odstąpienia od umowy – jak możesz zrezygnować z zakupu
1. Jeśli robisz zakupy prywatne i zawierasz umowę na odległość – to znaczy, kupujesz produkty w naszym sklepie internetowym poza sklepem stacjonarnym – możesz odstąpić od umowy zawartej na odległość i zwrócić swoje zakupy.
Zasady, które opisujemy w tym rozdziale, dotyczą Cię tylko w takim przypadku.
2. Możesz zgłosić zwrot – czyli odstąpić od umowy – w ciągu 30 dni od kiedy odbierzesz produkt (Ty, lub osoba, którą wskażesz, inna niż przewoźnik). Nie musisz podawać przyczyny.
Zapakuj zwracany produkt i wraz z podpisanym oświadczeniem o odstąpieniu lub dostarczonym przez nas formularzem zwrotu i odeślij na adres:
Artykuły Techniczne Sp. z o.o. ul. Kwiatowa 6 26-300 Opoczno
3. Oświadczenie o tym, że odstępujesz od umowy, możesz wysłać:
- przez formularz na stronie www.artykulytechniczne.pl – tę formę zalecamy;
- poprzez e-mail na adres: biuro@artykulytechniczne.pl;
4. Nie możesz zwrócić produktu i odstąpić od umowy, jeśli:
a. za Twoją zgodą wykonaliśmy w pełni usługę i poinformowaliśmy Cię przed rozpoczęciem świadczenia, że po tym jak je spełnimy, utracisz prawo do odstąpienia od umowy (narzędzia ze świadectwem wzorcowania);
b. kupujesz produkt, który przygotowaliśmy zgodnie z Twoją indywidualną specyfikacją lub na Twoje indywidualne potrzeby (narzędzia wykonane na zamówienie);
5. Produkty noszące ślady użytkowania nie podlegają zwrotowi.
6. Produkt, który zwracasz, odeślij do nas jak najszybciej – do 30 dni od kiedy zgłosisz nam zwrot. Gdy odstępujesz od umowy sprzedaży, odstępujesz też od umów dodatkowych wobec tej umowy.
7. Jeśli odstępujesz od umowy bez podania przyczyny (w terminie 30 dni), ponosisz koszty bezpośredniego odesłania (zwrotu) nam produktu.
Reklamacje – jak możesz je składać
1. Jeśli kupisz od nas produkty, masz prawo złożyć reklamację.
2. Reklamację produktu z tytułu rękojmi (zgodności towaru z umową) możesz nam złożyć w dowolnej formie.
Zalecamy, żebyś zgłosił ją przez formularz na stronie www.artykulytechniczne.pl. Dzięki temu będziemy mogli szybciej rozpatrzyć Twoje zgłoszenie.
3. Jeśli zgłaszasz reklamację za pomocą formularza na naszej stronie, zaczekaj, aż dostaniesz od nas wiadomość z instrukcją.
Kiedy przyjmiemy Twoją reklamację, wyślemy Ci wiadomość e-mail. Podamy w niej instrukcję, co zrobić dalej.
4. Reklamowany produkt możesz:
- przesłać na adres: Artykuły Techniczne Sp. z o.o. ul. Kwiatowa 6 26-300 Opoczno,
5. Gdy rozpatrzymy Twoją reklamację poinformujemy Cię o tym telefonicznie lub poprzez e-mail.
6. Reklamowany produkt wyślemy na wskazany przez Ciebie adres.
7. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, wspólnie ustalamy, że wyłączamy naszą odpowiedzialność z tytułu rękojmi (zgodności towaru z umową). Przede wszystkim ustalamy z Tobą, że jako sprzedawca nie będziemy ponosić odpowiedzialności także za wady ukryte produktu. Ten warunek nie dotyczy zakupów prywatnych.
8. Jeśli robisz zakupy prywatne, masz prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, możesz w tym celu:
- złożyć skargę poprzez unijną platformę ODR
(https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL). W formularzu podaj nasz adres e-mail: biuro@artykulytechniczne.pl,
- złożyć wniosek do Inspekcji Handlowej (www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595).
Pliki do pobrania:
Formularz zwrotu/reklamacji.